пʼятницю, 23 лютого 2018 р.

Урок математика 2 клас


Таблиця множення числа 4. Обчислення значень числових виразів. Розв'язування задач.

Мета:
·        Формування предметних компетентностей: повторити знання учнів з теми «Таблиці множення та ділення на 2,, назви компонентів при множенні, ознайомити учнів з таблицею множення числа 4; вчити застосовувати знання таблиці множення числа 4 в процесі розв*язання виразів; вчити розв'язувати задачі, застосовуючи таблицю множення; розвивати критичне мислення, логічне мислення,  вміння виділяти головне;
·        Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес;
Комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
Соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати зусилля для досягнення спільного результату;
Громадянської: розширити знання учнів про мультиплікаційних символів – національних символів України; виховувати повагу до культурної спадщини держави.
Тип уроку: урок розвитку знань, формування умінь і навичок.
Основні терміни і поняття: множення , ділення.
Обладнання: таблиці множення і ділення , підручник, малюнки коаків, картки для самостійної роботи.
Хід уроку


І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вправа « Зроби гарний настрій»
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Подивіться уважно на дошку і подумайте, що ми будемо робити сьогодні на уроці?

1. Інтелектуальна розминка, застосовуючи прийом « Батоги»
·        Результат дії множення?
·        Назви числа при множенні?
·        На що вказує перше число при множенні?
·        Про що говорить друге число при множенні?
·        Назвіть результати таблиці множення на 2.
·        Назви чисел при діленні?
·        Про що говорить перше число при діленні
·        На що вказує друге число?
2. Фронтальна робота « Мікрофон». Повторення таблиці множення та ділення на 2 та 3.
3. Естафета «чия команда краща?» ( робота в групах)
Команди займають місця перед своїм стовпчиком колоною, за сигналом перший учасник підбігає, розв’язує приклад, передає крейду другому, і так далі.
2·8 + 9 =                                                       3 · 8 = 7 =
3 · 6 +12=                                                  3 · 6 – 12 =
3 · 4 + 56 =                                                   3 · 4 = 54 =
( 27 – 24) · 3 =                                             ( 27 – 24) · 2 =
12 : 2 – 5 =                                                    12 : 2 = 5 =

4. Гра «де чия відповідь ( робота в парах )



5. Хвилинка каліграфії
— Запишіть відповіді у порядку спадання.


6. Математичний диктант
·        Перший множник 3, другий множник 5, знайти добуток.
·        Добуток чисел 9 і 2 поділити на 3.
·        Добуток чисел 7 і 2 зменшити на 3.
·        Частку чисел 15 і 3 збільшити на 3

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1) Ввикористанням прийому « Коло ідей»

 Подивіться уважно на таблички і скажіть, яка тема нашого уроку( Що ми бадемо вивчаи?) Сьогодні на уроці ми складемо таблицю множення числа 4. Будемо розв*язувати задачі.

 2) Мотивація навчальної діяльності.
-         А для чого нам потрібно знати таблицю множення на 4.? Де в читті знадобляться ці знання?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 93-94)

Завдання 601. Усне виконання завдання

Учні читають рівність і пояснюють, що показує множник 5.

—   Як перевірити, що 4 ∙ 5 = 20?
Завдання 602. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 4, читають її «ланцюжком» і вибірково.
— Як можна одержати наступний добуток із попереднього?

2. Робота над задачами ( усно)
1) На костюм йде 4 м тканини. Скільки тканини потрібно для пошиття восьми костюмів?
2) Скільки стільців у шкільному буфеті, якщо біля кожного з дев*яти столів стоять 4 стільці?
3) Див. короткий запис на дошці.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.  Розв*язання задачі № 605, ( у зошитах)
( фронтальна робота з використанням прийому « Два – чотири – всі разом»)
 2.  № 606 ( перше, друге обчислення коментовано,  інд. робата з подальшою взаємоперевіркою)
3.     № 607 ( 1, 2 стовпчики)
4.     № 604 ( Робота в парах з використанням прийому « Навчаючи – вчусь»)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1)    Бесіда з використанням прийому « Світлофор настрою)
-         Що повторили на уроці?
-         Що нового вивчили?
-         Що сьогодні вам здалося складним
-         Що зацікавило на уроці?
-         Чи подобіється вам працювати в парах? Групах?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 93-94, завдання 608; 609.

VII. Самооцінювання результатів навчальної діяльності
 О Я все зрозумів.
 О Я зрозумів тему, але мені ще потрібна допомога.
 О  Було важко. Я не все зрозумів до кінця.

Розв'язування логічних задач
1) Яку вагу можна зважити гирями 1 кг, 2 кг і 4 кг на шалькових вагах, якщо гирі можна класти на одну шальку вагів?
Розв’язання можна супроводжувати малюнками.
Відповідь: будь-яка вага від 1 до 7 кг.




2) Ми знаємо, що Василько народився з 15 по 18 липня. За скільки запитань ми можемо взнати його день народження, якщо він згоден відповідати на наші запитання тільки «так» або «ні». Яким може бути перше запитання? Розв’язання. Треба визначити одне з 4 чисел. Це робиться у два запитання. Відповідь: за 2. Перше запитання може бути таким: «Ти народився з 15 по 16 липня?»

2 коментарі: